Спеціальна школа в смт Мізоч
Рівненської обласної ради

Річний звіт про діяльність закладу освіти

 

ЗВІТ РОБОТИ ДИРЕКТОРА

Комунального закладу

 «Мізоцька спеціальна школа І-ІІ ступенів»

Рівненської обласної ради 

Ткачук Валентини Віталіївни

за 2019-2020 навчальний рік

 

 1.   Загальна інформація про навчальний заклад.

Назва закладу: Комунальний  заклад  «Мізоцька спеціальна школа І-ІІ ступенів» Рівненської обласної ради

Ідентифікаційний код:       22581256

Місцезнаходження закладу за КОАТУУ

Організаційно-правова форма за КОПФГ:   430 комунальна організація

Форма власності за КФВ: комунальна;

Види діяльності закладу за КВЕД:   80.21.1  загальна середня та дошкільна освіта

Адреса: 35740,  Україна, Рівненська область, Здолбунівський район, вул.Б.Хмельницького, 35

e-mail:  mizoch_internat@ ukr.net

сайт: https://http://mizoch-specshkola.communal.rv.ua/

Мова виховання та навчання:  українська

У 2019-2020 навчальному році було:

Кількість класів: 16

Кількість учнів:  186

Кількість дошкільних груп: 4

Випущено зі школи 12 учнів 10 класу.

 2.   Матеріально – технічна база навчального закладу:

Територія закладу займає площу 6,4717 Га та 0,6635 Га, на якій розташовано 17 будівель: навчальний корпус №1 (навчальні класи, кабінети, адміністрація), навчальний корпус №2 (не використовується через аварійний стан), спальний корпус №1 (спальні кімнати, дошкільні групи), спальний корпус №2 (спальні кімнати, навчальні класи, кабінети), їдальня (харчоблок, обідня зала, складські приміщення), лазня-пральня (пральня, лазня, фіто-бар), медпункт-ізолятор, клуб (бібліотека, актова зала, складські приміщення), котельня, гараж, хлів-конюшня (утримання коней), хлів-свинарник (складське приміщення), хлів-склад (складське приміщення), хлів (складське приміщення), погріб, погріб двох'ярусний, вбиральня.

Для учнів школи і для вихованців  дошкільного  відділення  окремі входи і виходи, приміщення,  санвузли.

В закладі  функціонує центральна система опалювання, централізоване  водопостачання, енергопостачання.

Загальний стан будівель, опалювальної, водопостачальної, електро - та пожежо   захисту   відповідають  технічним, санітарно-гігієнічним нормам та вимогам техніки безпеки.

На 2019-2020 н.р. затверджено кошторис: 22651571 грн.

Із них:

-       Оплата праці і нарахування на заробітну плату – 17684180грн.;

-       Оплата товарів і послуг -  4966991 грн.

-       Капітальні видатки – 1500888 грн.

Протягом 2019-2020 навчального року на продукти харчування було витрачено 1 463 127,66 грн.; середня вартість дітодня становила 85,62грн; на медикаменти витрачено 7 499 грн; премія та винагорода становила – 1 337 671 грн, матеріальна допомога 511 420,45 грн.

Забезпечено умови для 1 класу НУШ та придбано на потреби НУШ (освітня субвенція):

-   комплект шкільних парт та стільців, 2 столи учительські (18730грн.);

-        дидактичні матеріали (17587 грн.);

-        багатофункціональний принтер ( 5579 грн.);

-        комп’ютерне обладнання (24111 грн.).

-        Усього на суму 42841 грн.

 Придбано :

-     Господарчі товари (51337,16 грн.);

-     канцтовари, запчастини, миючі засоби та засоби гігієни (37494,51 грн);

-     меблі (99994 грн.);

-     протипожежні сертифіковані люки (24680 грн);

-     принтер, тонер (6800грн.);

-     маршрутизатор (973 грн);

-     кабель до модуля зв’язку (2530 грн);

-     запасні частини (8580 грн.);

-     бензин (22490 грн.);

-     передплата (21956,22 грн.);

-     шкільна документація, канцелярія (10673,31 грн.);

-     дидактичний матеріал на дошкільну групу (5005 грн.);

-     модуль зв’язку в газову котельню (10500 грн);

-     роутер (1357 грн.);

-     наволочки, ковдри (8550грн.);

-     медикаменти (7999 грн.).

Усього на суму  32581, 20 грн.

 

Проведено поточний та капітальний ремонти:

-        капітальний ремонт системи опалення приміщення навчального корпусу (1457314 грн.) ;

-     завершено поточний ремонт спального корпусу №1 (заміна горючих матеріалів на шляху евакуації, 99995 грн.).

Усього на суму  1557309 грн.

На стадії виконання ремонт мікроавтобуса «Газель» (орієнтовна вартість 37000 грн.)

Енергозберігаючі технології:

-        взято участь у комплексній програмі енергоефективності області на 2018-2025 рр. – подано на комісію проект щодо проведення капітального ремонту приміщення їдальні із використанням енергозберігаючих технологій.

Заходи з пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту:

-        навчання по електробезпеці (437,16 грн.);

-        навчання по цивільному захисту (600 грн.);

-        електротехнічні вимірювання (4596,58 грн.);

-        перевірка димових та вентиляційних каналів (240 грн.);

-        перевірка пожежних гідрантів (5894 грн.);

-        вимірювання мікроклімату та дослідження води (1274,66 грн.);

-    вогнезахисне оброблення дерев’яних конструкцій (20726,52 грн.);

-        технічний огляд водонагрівних котлів (5962,68 грн.).

Було приведено у відповідність технічний стан автомобіля «Ланос» - заміна лобового скла (2000 грн.) та ремонт (3300 грн.).

Усього на суму 4503,16 грн.

На виконання Припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки було усунено:

-     Демонтовано пластикову вагонку на стелі на шляхах евакуації спального корпусу №1;

-   Двері евакуаційного виходу з актової зали відчиняються в напрямку виходу з приміщень;

-        Встановлені пристрої для самозачинення дверей;

-        На шляхах евакуації на виході з бібліотеки, медичного ізолятора та спального корпусу усунені виступи, прибрано захаращення другого евакуаційного виходу в актовій залі;

-        Встановлено блискавкозахист на будівлі медичного ізолятора;

-    Встановлено сертифіковані протипожежні люки для виходу в горішні приміщення в навчальному корпусі та спальних корпусах №1 та №2.

 

У літній період на підготовку до нового 2020/2021 навчального року використано 23570,50  грн.

Розпочато роботу по облаштуванню зони відпочинку коштами меценатів, а саме: висаджено хвойні дерева, вкладається бруківка.

Незважаючи на вищезгадане, існують проблеми, які потребують негайного вирішення, а саме:

-   встановлення енергоефективних, сучасних котлів;

-   капітальний ремонт системи опалення, встановлення вентиляційної системи, утеплення стін та горища приміщення їдальні;

-   реконструкція з утепленням фасаду навчального корпусу №1;

- капітальний ремонт системи опалення та приміщення клубу та медичного ізолятора;

- капітальний ремонт приміщення гуртожитку пришкільного інтернату, створення умов наближених до домашніх;

-   придбання автобусів для забезпечення перевезення дітей, учнів до школи та додому;

-   встановлення мультимедійних комплексів у кожному класі;

-   заміна меблів у класних кімнатах на нові, більш сучасні;

-   придбання потужних пральних машин;

-   капітальний ремонт банно-прального приміщення;

-  капітальний ремонт внутрішніх вбиралень навчального корпусу №1;

-   реконструкція вигрібної ями (септику);

-  реконструкція твердого покриття території школи та покладання твердого покриття пришкільної території;

-   встановлення ігрових майданчиків (2) для учнів початкових класів;

- створення зони відпочинку на пришкільній території для учнів старших класів;

-   будівництво футбольного поля з штучним покриттям;

-  очищення пришкільної території від фаутних дерев та заміну їх на нові насадження;

-   ремонт підсобних приміщень та прилеглої до них території;

-   реконструкція місця тимчасового зберігання твердих відходів;

-   капітальний ремонт та реконструкція навчального корпусу №2.

Відповідно до вимог Концепції НУШ, Державних стандартів початкової та загальної  середньої освіти, Положення про спеціальну школу, у наявності всі необхідні приміщення, які раціонально використовуються.

Так, у закладі обладнано кабінети для проведення корекційно-розвиткових занять: 5 логопедичних, музики та логоритміки, лікувальної фізкультури, психолога, соціального педагога, сенсорну кімнату; класи-кабінети: початкового навчання, української мови та літератури, іноземної мови, зарубіжної літератури, математики, фізики та хімії, біології, географії, історії, комп’ютерний, кабінет ІКТ, обслуговуючої праці, дві майстерні технічної праці.

Базовий логопедичний кабінет обладнаний комп’ютерами з програмним забезпеченням «Живий звук» та «Адаптація-ЛОГО», приладом для закріплення навиків та корекції мовлення Монолог «АКР-01М» та «ІНТОН-М».

З метою ранньої корекції мовленнєвих порушень у закладі функціонують чотири дошкільні групи для дітей з ТПМ.

Для послуг здобувачів освіти їдальня на 120 посадкових місць, зразкові спальні, душові кімнати, харчоблок, лазнево-пральний комплекс, спортивний зал, ігровий майданчик. 

Для забезпечення рівного доступу всіх  дітей шкільного віку до якісної освіти заклад має комп’ютерний клас. У використанні учнів 22  комп’ютери, які застаріли та потребують оновлення.

Приміщення  спеціальної школи  підключено до мережі  Інтернету  і працює  в режимі WI-FI. Веб-сайт протягом навчального року поповнюється інформацією різного типу для батьків, громадськості, педагогічного складу, учнів.

Щороку в закладі проводяться ремонтні роботи. Усі приміщення пофарбовані  з урахуванням кольору для зняття психологічного напруження у дітей. Було прийнято рішення привести у відповідність навчальні кабінети школи відповідно до сучасних вимог.

У  термін до 20 серпня проводяться наступні роботи: промивка опалювальної системи;  проведення випробування електричного обладнання;  усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки.

Книжковий фонд школи нараховує 15371 примірників, підручники – 4957,художня та методична література – 10414 примірників.

Заклад на 87% забезпечений підручниками. Педагогічні працівники використовують наочні посібники у своїй практичній роботі, учні – для підготовки повідомлень, рефератів, для поглиблення знань з навчальних дисциплін. Школа постійно отримує періодичні видання (газети та журнали) – всього 14 видань. Школа працює цілодобово (наявний спальний корпус, де проживають учні).

На належному рівні проводяться необхідні заходи щодо приведення будівель школи та території у відповідність до нормативних актів з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки. Постійно згідно з графіком проводиться обробка дерев’яних конструкцій дахів існуючих будівель школи, постійно проводиться профілактичний огляд та перезарядка вогнегасників (28 шт.), постійно проводиться перевірка пожежних гідрантів, проходить пожежне спостереження за установками пожежної автоматики, завершено демонтаж та заміна горючого оздоблення на шляху евакуації, працює схема організації зв’язку та оповіщення, постійно ведеться відео спостереження за територією та у будівлях навчального та спального корпусів.

Результативною є робота адміністрації щодо залучення додаткових коштів на покращення забезпечення вихованців одягом, взуттям, миючими засобами, канцтоварами, іграшками, меблями, а також зміцнення матеріально-технічної бази.

Налагоджена співпраця з іншими волонтерами та меценатами, такими як «Центр-ЛОТОС» в особі Володимира Новацького, «Інтер-бетон» в особі Юрія Чеборая, «МААНС» в особі Станіслава Середюка, «Волинь – Цемент» філія ПРАТ «Дікергофф Цемент Україна», «Стар-брук», «Пріорі» в особі Петра Сидорчука, «ТЕРРА» в особі Богдана Сидорчука, ФОП Мельник Сергій, фермерське господарство «П’ятигірське», «Пан Ковбаско» в особі Оксани Андрушко, ПЦУ с. П’ятигори, Здолбунівська епархія УПЦ, волонтер Вікторія Якимчук, Здолбунівський РВ УМВС, місія «Братерство без кордонів», ФОП Заїка М.В., «Кардаш» в особі Андрія Кардаша, ФОП Дехтяр О.М., Сухляк В.О.

Отримано гуманітарної допомоги від спонсорів:

-        господарчі матеріали (4996,95 грн.);

-        продукти харчування (12535 грн.);

-        миючі засоби (8676,48 грн.);

-        канцелярські товари (6315,84 грн.);

-        медикаменти (5073 грн.);

-        вага кухонна (2880 грн.);

-        кухонний інвентар (6317 грн.);

-        машина швейна ((800 грн.);

-        тонометр (468 грн.);

-        м’який інвентар (7024 грн.);

-        дитячі подарунки (48947,22 грн.);

-        спортивний інвентар (2712 грн.);

-        телевізор (10000 грн.);

-        меблі ( 27176 грн.);

-        будівельні матеріали (1610,40 грн.).

Усього на суму 146268,31 грн.

 

Також від спонсорів отримано: 50 м.кв. бруківки, 12 т. відсіву, 21 саджанець хвойних дерев, 15 кущів троянд, 15 саджанців гібіскусів сірійських та інших кущів, цибулини тюльпанів. Усе це використано для створення зон відпочинку для дітей на пришкільній території.

Зважаючи на температурний режим у класах школи, який не відповідав санітарно-гігієнічним вимогам, мною було прийнято рішення прийняти участь у Програмі енергоефективності області. Так на розгляд комісії обласного управління ЖКГ було представлено Проект «Капітальний ремонт системи опалення будівлі навчального корпусу № 1 КЗ "Мізоцька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ст" Рівненської обласної ради за адресою: Здолбунівський район, смт. Мізоч, вул. Хмельницького, 35» ІІІ категорія складності (СС2), який у подальшому був затверджений.

Починаючи із серпня та до кінця 2019 року у навчальному корпусі було повністю замінено систему опалення та проведено відновлювальні роботи в приміщеннях. Це дало змогу привести в норму санітарно-гігієнічні вимоги щодо температурного режиму в класах школи, що значною мірою знизило захворюваність учнів та працівників.

Витрачено на це: 1457314 грн.

Вся ділова документація школи велася відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 25.06.2018 року № 676 згідно до вимог Інструкції з діловодства у закладах загальної середньої освіти.

У 2019 році проведено ремонт автомобіля Ланос, пройдено технічний огляд, придбано літні колеса.

 3.   Кадрове забезпечення спеціальної школи.

Ефективне функціонування школи передбачає здійснення кадрової політики шляхом створення сприятливих умов для формування дієздатного колективу, розкриття творчого потенціалу кожного педагога, підвищення його кваліфікаційного рівня та його професійного самовдосконалення.

Комунальний заклад «Мізоцька спеціальна школа І-ІІ ступенів» Рівненської обласної ради повністю укомплектована педагогічними кадрами. Станом на кінець навчальногороку у закладі працює  87 педагогів (1 працює за сумісництвом).

З них: 42 - мають вищу категорію, 15 – І категорію, 23 – ІІ категорію, 5 – спеціаліст, 2 – вчитель-методист, 3 – вихователь-методист, 8 – старший вчитель, 2 – старший вихователь, 29 педагогів мають спеціальну дефектологічну освіту.

Із загального числа педпрацівників – 6 пенсіонерів, із них 4 переведено на строковий договір відповідно до Закону України «Про повну середню освіту», 2 – з інвалідністю, 5 перебувають у відпустці для догляду за дитиною. У закладі всіх працівників – 141, з них: 18 чоловічої статі.

Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. Перспектива в освіті така, що вчитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності не буде відповідати освітнім вимогам та не зможе ефективно забезпечувати освітній процес з учнями.

Документація з кадрових питань ведеться згідно з вимогами та функціональними обов’язками. На кожного педагогічного працівника і працівника обслуговуючого персоналу заведена особова справа, яка постійно поповнюється відомостями.

На початку 2019-2020 навчального року були затверджені правила внутрішнього розпорядку, укладено колективний договір між адміністрацією та профспілковим комітетом. Працюючим жінкам, які мають неповнолітніх дітей, надаються додаткові відпустки.

Всі нормативні акти, накази та розпорядження адміністрації, які стосуються навчального навантаження вчителів, відпусток, доплат, режиму роботи школи та графіків роботи окремих працівників узгоджуються з профспілковим комітетом.

Керівний  склад                                       

Директор школи – Ткачук Валентина Віталіївна

Дата народження  - 05.10.1971 р.

Освіта - вища, РДГУ, 2003р., Дубнівське педагогічне училище, 1990 р.

Спеціальність за освітою – психологія в закладах освіти, вчитель історії,  вихователь

Загальний  педагогічний стаж – 21  рік

Стаж роботи на займаній  посаді – 1  рік

Кваліфікаційна  категорія – «спеціаліст  вищої  категорії»

Нагороджена:  грамотою УОіН РОДА, грамотою Рівненської обласної ради, подякою МОіН України

Рік  останньої  атестації – 2013 рік.

Заступник директора з навчально-виховної роботи – Горчак Юлія Яківна

Дата народження  - 19.07 1970 р.

Освіта – вища – Рівненський державний педагогічний інститут ім. Мануїльського, 1992, р., 1997 р., Камянець-Подільський університет ім. Огієнка, 2013

Спеціальність за освітою –  викладач педагогіки, психології дошкільної, вихователь, вчитель початкових класів, логопед, спеціальний психолог

Загальний  педагогічний  стаж –   27 років

Стаж роботи на займаній  посаді – 7 років

Кваліфікаційна  категорія – «спеціаліст  вищої  категорії», старший вчитель

Нагороджена: Грамота УОіН РОДА, Подяка Міністерства освіти і науки України

Рік  останньої  атестації – 2017 рік.

Заступник директора з виховної роботи – Грицюк Любов Кирилівна

Дата народження  - 12.11.1953 р.

Освіта – вища - Луцький державний педагогічний інститут ім. Л. Українки, 1975 рік, Київський державний педагогічний інститут ім. О. Пушкіна

Спеціальність за освітою –  вчитель української мови і літератури, вчитель-логопед

Загальний педагогічний стаж –   44 роки

Стаж роботи на займаній посаді – 25 років

Кваліфікаційна категорія – «спеціаліст  вищої  категорії», старший вчитель

Нагороджена: знак «Відмінник освіти», Почесна Грамота УОіН РОДА

Рік  останньої  атестації – 2019 рік

Заступник директора з господарчої роботи – Горчак Святослав Васильович

Дата народження: 13.11.1964

Освіта – середня-спеціальна – Дубнівське культосвітнє училище, 1982 рік

Спеціальність за освітою –  механік

Загальний трудовий стаж – 25 років

Стаж роботи на займаній посаді –  10 років

 4.   Медичне обслуговування учнів та вихованців школи

Медичне обслуговування здійснюється медичними сестрами, згідно з планом роботи медичного пункту.  Медичні кабінети, палати для хворих дітей розташовані в окремому приміщенні. Кабінети укомплектовані шафами для медичної картотеки, медикаментів, маніпуляційним столом, кушеткою, ростоміром, вагами, холодильником для зберігання бакпрепаратів. За весь період постійно виділяються кошти для купівлі пігулок, шприців та іншого  медичного забезпечення.

Учні школи вчасно проходять медичний огляд. Результати огляду та аналіз патологічного ураження школярів заслуховуються на нарадах при директорові та обговорюються на батьківських зборах.

В закладі створена гнучка система проходження медичного огляду педагогічними працівниками та обслуговуючим персоналом. Щороку адміністрація школи звертається до Здолбунівської районної профспілки з проханням забезпечити безкоштовне проходження медичного огляду працівниками школи.

Відповідно до чинного законодавства оформлена та ведеться необхідна медична документація: амбулаторний журнал прийому хворих дітей та вчителів, журнал реєстрації травм, інфекційних хвороб, туберкулінодіагностики, огляду на педикульоз і шкірні захворювання, журнал захворюваності, поглибленого огляду дітей.

До початку навчального року проводиться маркування парт і стільців відповідно до віку і зросту дітей, визначено розташування шкільних меблів згідно з вимогами Державних санітарних норм і правил. Виписані листи здоров’я на всіх учнів, проводиться розсаджування дітей з патологією слуху і зору, відповідно до рекомендацій спеціалістів.

Щоденно проводиться постійний контроль за температурним режимом у класах, за санітарно-гігієнічним станом приміщень школи, дошкільних груп, їдальні, класів, спортивної зали. Щомісячно  всі діти оглядаються на педикульоз.

Систематично проводиться санітарний контроль їдальні: виконання санітарно-епідеміологічних вимог працівниками харчоблоку, термін та умови зберігання продуктів, якість готових страв. Ведеться журнал бракеражу готової продукції, оглядаються на гнійникові хвороби та кишкові захворювання працівники харчоблоку.

Кожні 2 місяці директором, заступником директора з виховної роботи та медичною сестрою проводиться огляд навчальних кабінетів на предмет дотримання санітарно-гігієнічних вимог.

У разі виявлення патології  під час огляду  діти направляються до вузьких спеціалістів для консультації та ставляться  на диспансерний облік за місцем проживання.

На уроках фізичної  та лікувальної культури  контролюється рівень навантаження на організм дитини шляхом вимірювання пульсу, постійно проводиться робота з профілактики шкільного травматизму.

Взято на контроль покращення наступної роботи:

- проведення лекцій серед учнів для виховання здорового, гармонійно розвиненого покоління (бесіди з учнями молодших класів, спрямовані на формування гігієнічних навичок у дітей: «Як поводитися в їдальні», «Чистота – це здоров’я», «Вірусний гепатит», «Особиста гігієна школяра», «Профілактика травматизму» та ін.;

- серед старшокласників - бесіди, спрямовані на збереження здоров’я: про шкідливість паління, вживання алкоголю й наркотиків, з профілактики СНІДу);

- проведення санітарно-просвітницької роботи з технічним персоналом та працівниками у вигляді бесід, перегляду інструкцій з гігієнічних вимог щодо догляду за шкільними приміщеннями, режиму провітрювання класних кімнат.

Оздоровчими заходами у школі є: показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю, виступи шкільної медичної сестри на загальношкільних лінійках. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню життя і здоров’я дітей»,  де заплановано заходи оздоровчого характеру з класом.

 5.   Організація харчування у навчальному закладі.

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст.22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами.

Організації, що постачали продукти протягом усього періоду: Балас О.Є., Заїка М.В., Семчук М.М., Корнєєв В.В., Чабанова О.В., ТзОВ «Агробізнес», Березнівський  Райкоопзаготпром Березнівського районного споживчого товариства, Грушевський О.Ю. Усі постачальники були погоджені зі Здолбунівським районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області.

Робочий  стан технологічного та холодильного обладнання відповідають нормативним документам.

Шкільна їдальня укомплектована працівниками відповідно до штатного розпису. Для працівників складені правила особистої гігієни. Складені графіки видачі страв з харчоблоку, прийому їжі для учнів і вихованців ДНЗ.

Систематичним і якісним був нагляд за харчуванням дітей, за  дотриманням санітарно-гігієнічного режиму як з  боку   медичних  працівників  та педагогів, так і адміністрації. На початку навчального року проводився поглиблений  медичний  огляд   всіх  дітей. Діти  з хронічними  захворюваннями  поставлені   на диспансерний нагляд. За показниками медичного огляду  пропоновано батькам та опікунам провести  лікування дітей.   Відповідно   до  плану  роботи протягом року працював медичний  лекторій під керівництвом  медичної сестри.

Під час перевірки готовності школи до нового навчального року представником головного управління Держпродспоживслужби у Рівненській області були надані пропозиції щодо організації харчування, дотримання санітарного законодавства у їдальні школи. Було надано рекомендації усунути недоліки: встановити анти москітні сітки на вікнах їдальні, встановити рукомийник у туалеті для працівників харчоблоку, встановити вентиляційні решітки в коморі для зберігання яєць. Ці недоліки було усунено в короткий термін. В цілому організація харчування була оцінена на високому рівні.

Єдиним невирішеним питанням залишається проведення капітального ремонту з упровадженням енергозбергаючих технологій приміщення їдальні. Це дасть змогу привести саме приміщення та перебування у ньому дітей до санітарних норм. Завдяки участі в Програмі енергоефективності області, буде можливість його реалізувати.

 6.   Освітній процес у навчальному закладі.

У школі створені особливі умови для навчання, виховання, корекції мовленнєвих вад та утримання здобувачів освіти, які визначаються:

- спеціальним режимом дня;

- системою освітньої, виховної, колекційної роботи;

- створенням спеціальних умов для корекційної направленості навчання;

- відновлення здоров’я, подолання порушень психофізичного розвитку;

- здійсненням індивідуального та диференційованого підходу у навчанні та вихованні з урахуванням характеру мовленнєвого порушення.

Метою та завданням колективу у 2019-2020 стала розпочата робота над проблемною темою «Реалізація основних напрямків оновлення освітніх процесів з урахуванням вимог сучасної школи». Це дасть змогу продовжити працювати над поліпшенням доступу до якісної освіти, опираючись на забезпечення психолого-педагогічного, соціального супроводу та підтримки дітей з тяжкими порушеннями мовлення, дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.

Протягом навчального року педагогічний колектив працював над вирішенням головних завдань:

   -  забезпечення прав дітей, які потребують корекції фізичного розвитку, на забезпечення здобуття певного рівня загальної середньої освіти шляхом спеціально організованого освітнього процесу в комплексі з корекційно-розвитковою роботою, медичною реабілітацією;

- розвиток природних здібностей та обдарувань, творчого мислення вихованців, формування соціально адаптованої особистості;

- сприяння засвоєнню здобувачів освіти норм громадянської етики та загальнолюдської моралі, міжособистісного спілкування, основ гігієни та здорового способу життя, початкових трудових умінь і навичок;

- сприяння фізичному та психічному розвитку дітей;

- забезпечення в процесі навчання й виховання системного кваліфікованого психолого-медико-педагогічного супроводу з урахуванням стану здоров’я, особливостей психофізичного розвитку учнів;

- здійснення соціально-педагогічного патронату.

Поставлені завдання вирішувались за такими основними напрямками:

- вдосконалення методики роботи дошкільних груп з ранньої діагностики та корекції мовленнєвих порушень;

- створення системи взаємозв’язку вчителя, логопеда, вихователя, психолога, соціального педагога в освітній та корекційній роботі через проведення спільних засідань методичних об’єднань;

- формування комунікативної компетентності з використанням комп’ютерних технологій в освітній та корекційній роботі.

В закладі працювало 7 методичних об’єднань: логопедів та вихователів дошкільних груп, корекційно-гуманітарного циклу, вчителів початкових класів, вчителів природничо-математичного циклу, вихователів, класних керівників, корекційно-оздоровчого циклу. В рамках методичних об’єднань працювали творчі групи з проблем: «Впровадження компетентнісно зорієнтованого підходу на корекційно-розвиткових заняттях та на уроках суспільно-гуманітарного циклу» (методоб’єднання корекційно-розвиткових занять та вчителів суспільно-гуманітарного циклу), «Створення сприятливих умов для розвитку креативної особистості в процесі навчання і виховання природничо-математичних дисциплін» (природничо-математичний цикл), «Впровадження компетентнісно зорієнтованого підходу у виховній роботі школи-інтернату спрямованого на становлення особистості, як творця свого життя» (методоб’єднання вихователів), «Впровадження компетентнісно зорієнтованого підходу в навчально – виховний процес дітей дошкільного віку»  (методоб’єднання логопедів та вихователів-дошкільників), «Реалізація компетентнісно зорієнтованого підходу до розвитку, виховання і навчання молодших школярів у контексті Концепції НУШ» (методоб’єднання вчителів початкових класів), «Формування життєвої компетентності особистості, що може успішно самореалізуватись в соціумі» (методоб’єднання класних керівників). Розроблено окремі програми комп’ютерних проектів, структуру шкільного самоврядування.

На засіданнях піднімались актуальні питання навчання, виховання, корекції, спрямовані на вирішення науково-методичної проблеми закладу та проблемних тем методоб’єднань. Відкриті уроки, самопідготовки, заняття, виховні заходи проводились з використанням сучасних комп’ютерних, особистісно зорієнтованих та проектних технологій.

Продовжено практику проведення спільних засідань методоб’єднань вчителів, вихователів, логопедів з участю психолога та соціального педагога. Члени методичних об’єднань взяли участь у шкільній виставці педагогічної майстерності.

Педагоги постійно беруть участь у семінарах, конференціях, роботі шкільних, районних та обласних методичних об’єднань вчителів, вихователів, де мають змогу підвищити рівень своєї фахової майстерності.

Освітній процес реалізуються відповідно до навчального плану. Навчанням та вихованням учнів займається педагогічний колектив школи. Педагоги школи ведуть відповідну документацію. У закладі діє скоординована, дієва системи планування роботи закладу: перспективне, річне та помісячне планування, що допомагає конкретизації роботи всього педагогічного колективу. Ефективність управлінських рішень реалізується через систематичне заслуховування про виконання прийнятих рішень. В школі налагоджена система внутрішнього шкільного контролю. Наслідки контролю відображаються в наказах, книгах внутрішнього шкільного контролю, протоколах педрад.

Порівняно з минулим навчальним роком спостерігається динаміка росту навчальних досягнень.

З метою підвищення рівня навчальних досягнень та результативності корекції мовлення в плани роботи методичних об’єднань необхідно включити конкретні заходи, спрямовані на підвищення рівня навчання та корекції, на вдосконалення форм індивідуалізації освітнього процесу.

Буде продовжено поетапне введення в дію нового Державного стандарту початкової освіти, метою якого є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості.

З 12 березня 2020 року на виконання Постанови Кабінету Міністрів України  від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», беручи до уваги лист Міністерства освіти і науки України від 11.03.2020 № 1/9-154, керуючись наказом Міністерства освіти і науки України від 25.04.2013 № 466 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання»,  колективним договором між адміністрацією та профспілковим комітетом закладу, було організовано дистанційне навчання із 186 дітьми. Під час даного навчання було використано такі технології:

-        Створено спільноти та індивідуальні чати у Viber;

-        Чати у месенджері соціальної мережі Facebook;

-        Щотижнево розміщувались завдання для учнів на сайті закладу;

-        Листування через електронну пошту;

-     З учнями, які не мають інтернет-зв’язку, вчителі працювали у телефонному режимі.

Педагогами школи здійснювався постійний контроль за виконанням завдань, проводились різного плану бесіди з батьками та учнями, до їхнього відому доводились різні виховні заходи. Чітко і злагоджено відбувалось наповнення сайту школи навчальними та виховними матеріалами, інструкціями з безпеки життєдіяльності, нормативними документами щодо протидії вірусної інфекції.

Директором  закладу, заступниками здійснювався контроль та моніторинг щотижневих викладених матеріалів педагогічних працівників на сайті закладу, а також звіт щодо термінів подання матеріалів педагогічними працівниками, від особи, яка займається наповненням сайту. Надавались рекомендації щодо їх покращення.

В умовах карантину, віддалено через мережу ДІСКОРД, було проведено 2 педагогічні ради. Метою їх було проведення поточного та підсумкового оцінювання учнів, заповнення класних журналів, переведення учнів до наступних класів та закінчення 2019-2020 навчального року.

 Корекційна робота

Основним у корекційно-розвитковій роботі є:

1. Визначення порушень мовленнєвого розвитку та механізмів їх виникнення.

2. Подолання мовленнєвих порушень з урахуванням механізмів їх виникнення та з опорою на найбільш збережені компоненти мовленнєвої та пізнавальної діяльності.

3. Попередження появи вторинних порушень мовленнєвого (дисграфії, дизорфографії та дислексії) та пізнавального розвитку.

4. Формування здатності здійснювати комунікацію в різних сферах спілкування з урахуванням мотивації, мети та соціальних норм поведінки. Основні напрями корекційно-розвиткової роботи: корекція мовлення, корекція розвитку, логоритміка, лікувальна фізкультура.

У 2019-2020 навчальному році 23 учні(12,4%) виправили мовленнєві порушення і за рішенням педагогічної ради від 05.06.2020 відраховані в заклади загальної середньої освіти за місцем проживання, 163 учнів (87,6%) покращили мовлення в результаті чого внесені зміни до мовленнєвих висновків.

Вчителями-логопедами, вчителями розвитку мовлення та зв’язного мовлення, вчителями української мови щороку проводяться обстеження вихованців дошкільних груп, 1 – 4 класів та учнів, направлених в заклад з іспитовим терміном.

В результаті корекційної роботи словниковий запас збагатився, вдосконалилось зв’язне мовлення, покращились навички читання та письма учнів. Аналіз результативності корекційної роботи в 1-10 класах свідчить про те, що вчителі корекції мовлення та корекції розвитку, вчителі початкових та 5-10 класів, вихователі вели роботу над виправленням мовленнєвих порушень, вдосконалювали навички читання, письма, зв’язного мовлення.

Методична робота спрямована на вирішення таких завдань:

- Поглиблення змісту загальноосвітньої підготовки учнів з окремих предметів, підвищення результативності корекційної роботи.

- Підвищення якості навчальних досягнень учнів з базових предметів;

- Застосування ефективних форм організації методичної роботи педагогів.

- Сприяння поширенню педагогічного досвіду вчителів школи у фахових виданнях, на освітніх порталах.

- Забезпечувати методичний супровід професійного розвитку педагогів на основі вільного вибору форм і методів підвищення кваліфікації у атестаційний та міжатестаційний періоди.

- Систематично працювати над підвищенням рівня професійної майстерності.

- Впроваджувати сучасні методики навчання з метою підвищення результативності навчально-виховного, корекційного процесів.

Протягом усього періоду роботи педагогічний колектив школи працює над розв’язанням таких завдань:

  • забезпечення виконання Законів України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту», «Положення про спеціальну школу», Програми «Нова українська школа у поступі до цінностей» та Основних орієнтирів виховання учнівської молоді;
  • удосконалення освітнього процесу шляхом упровадження інноваційних педагогічних технологій;
  • ведення активної роботи щодо покращення відвідування учнями школи, зміцнення дисципліни учнів, кожного працівника школи;
  • постійно проводити моніторинг знань;
  • підвищення ефективності комплексного використання вчителями ІКТ, технічних засобів навчання на уроках та в позакласній роботі;
  • сприяти гуманізації та диференціації навчального, корекційного  та виховного процесів;
  • створення оптимальних психолого-педагогічних  умов для здійснення особистісного підходу в процесі формування громадянина України;
  • відшукати інноваційні педагогічні технології у виховній роботі;
  • підвищити роль методичної служби щодо  підвищення фахового рівня учителя, класного керівника, вихователя;
  • підвищення ролі  органів учнівського самоврядування;
  • підвищення ролі психологічної служби  школи, створити службу довіри;
    • працювати над  вдосконаленням   методів  для належної організації взаємозв’язків  у ланцюгу : школа -  сім’я – громадськість ;
    • працювати над моделюванням  освітнього діяльнісного середовища, що забезпечує  розвиток комунікативності,  емпатійності  та моральності;
    • залучення до участі у позакласних заходах  та інших формах виховної роботи  учнів з девіантною поведінкою;
    • вживати заходи щодо  профілактики дитячого травматизму;

забезпечення функціонування  НУШ.

Робота  психолого-педагогічного консиліуму

У школі створений психолого-педагогічний консиліум, до складу якого входить 8 педагогів. Метою роботи консиліуму є надання індивідуальної психолого-педагогічної допомоги, проведення моніторингу динаміки розвитку учня (вихованця) та результатів корекційно-розвиткової роботи, встановлення відповідності у даному класі (групі).

Робота консиліуму спрямовується на обстеження контингенту учнів, які прибули до школи з визначенням рівню їх шкільних знань, пізнавальних можливостей, психічного розвитку та мовленнєвих порушень, вивчення учнів, які направлені в школу із іспитовим терміном. Окрім того консиліум проводить роботу з комплектування дошкільних груп, перших класів, виховних груп з урахуванням мовленнєвих порушень, надає допомогу вчителю ЛФК при комплектуванні груп із урахуванням стану здоров’я учнів.

Особлива увага приділяється всебічному вивченню учнів, які навчаються за індивідуальною програмою та диференціації навчального навантаження школярів за результатами вхідного контролю.

Проводиться моніторинг корекційної роботи  за І семестр.

В кінці року переглядається контингент учнів, комплектування дошкільних груп, перших класів, детальне вивчення діагнозу кожного, підводяться підсумки корекційної роботи за навчальний рік. На підсумковому засіданні вивчається стан ведення мовних карток учнів.

 7.   Атестація педагогічних працівників

Щороку створюється атестаційна комісія, яка працює у відповідності зі складеним планом.

Так, протягом усього періоду атестувалося 18 педагогічних працівників (вчителів та вихователів). Протоколи засідань атестаційної комісії ведуться систематично.

Одним із напрямів методичної роботи в школі є забезпечення зростання фахового та наукового рівня педагогічного колективу школи. Особлива увага приділялась підвищенню кваліфікації педагогів школи та здобуттю спеціальної освіти. Курсову перепідготовку при РОІППО пройшло 33 педагоги, за програмою НУШ – 7 педагогів, онлайн за програмою НУШ - 10 педагогів.

У 2019-2020 н.р. - 5 педагогів отримали кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», 7 педагогічних працівників підтвердили кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», 3 педагогічним працівникам присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії», 1 педагогічному працівнику присвоєно педагогічне звання «старший-вчитель», 1 педагогічному працівнику підтверджено педагогічне звання «старший вчитель», 1 педагогічному працівнику підтверджено педагогічне звання «старший вихователь».

 Виховна робота.

Вся система виховної роботи в школі  була спрямована на виконання заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, на формування ключових життєвих компетентностей в проектній діяльності за програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх шкіл»  та регіональною Програмою національного виховання учнівської молоді Рівненщини на 2008-2020 роки, на прищеплення та розвиток почуття моралі,  патріотизму, міцних переконань громадянина України, на вирішення проблеми «Реалізація основних напрямків оновлення освітніх процесів з урахуванням вимог сучасної школи»  та на реалізацію цілей та завдань, визначених нормативними документами, які регламентують організацію виховної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах України:

- Конвенція про права дитини;

- програма ««Нова українська школа» у поступі до цінностей»;

- наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31 жовтня 2011 року за №1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх   навчальних    закладів    України»;  

-Указ Президента України  від 18.05.2019 року №286 «Про Стратегію  національно-патріотичного виховання»;

-матеріали Українського інституту національної пам'яті http: www.memory.gov.ua/methodic-materiаls.

-Закон України « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу» від 18.12 2018 №26567-VII» ;

- «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми» від 01 лютого 2010 року  №59.

Головним результатом діяльності в цьому напрямку є свідоме дотримання здобувачами освіти встановлених правил, вимог, норм, прийнятих у суспільстві.

Організація виховної роботи   здійснювалася за такими  напрямками:

-        ціннісне  ставлення  особистості  до  суспільства  і  держави;

-        ціннісне  ставлення  до  сім'ї, родини, людей;

-        ціннісне  ставлення  до  праці;

-        ціннісне  ставлення  до  мистецтва;

-        ціннісне  ставлення  до  природи;

-        ціннісне  ставлення  до  себе.    

Аналіз відвіданих виховних заходів показав, що виховна робота  проводиться на належному рівні, вихователі використовували сучасні  технології виховання учнів: соціальне проектування, колективні творчі  справи, навчально-виховні  проекти, технологію  самовиховання  і  саморозвитку.

Уся робота з вихованцями школи спланована. Її зміст відображений у річному та місячному плануванні роботи закладу, плані засідань методичного об’єднання вихователів та класних керівників, семестрових планах вихователів, керівників гуртків.

Особливу увагу класні керівники та вихователі приділяють вихованню у молодого покоління поваги до Конституції України, державних символів, любові до рідної землі, української мови, національної культури та традицій.

Хочу відмітити вивчення Конституції України. Проведено лекції «Конституція України – основний Закон держави», «Досягнення українського суспільства на шляху побудови демократичної, соціальної і правової держави», тематичну виставку  «Конституція України: шляхи вдосконалення», диспут «Права людини: від шкільних зошитів до реального життя». З метою виховання в учнівської молоді поваги до історичного минулого народу, любові та шанобливого ставлення до своєї держави, почуття патріотизму відбулися заходи до таких історичних подій, як:

  • День соборності України.
  • День пам’яті жертв голодомору «Пам’ять про голодні роки».
  • Вшанування пам’яті українських юнаків, які полягли в бою під Крутами.
  • Вшанування пам’яті українських воїнів, які полягли на сході України.
  • Заходи щодо вшанування жертв трагедії в урочищі Гурби.
  • День захисника Вітчизни.
  • Місячники: жовтень-«Місячник козацької слави», листопад- «Моя країна – Україна».

Актуальність проведення традиційних свят народного, православного календаря Покрови, Святого Миколая, Різдва Христового, Стрітення,  Великодня зумовлена соціальною потребою збагачення і збереження неоціненних духовних скарбів народу. Активна участь дітей у підготовці та проведенні цих заходів сприяла розширенню знань учнів про Україну, вивченню культурних традицій, обрядів, звичаїв українського народу.

У всіх виховних групах створено сприятливу психолого-педагогічну атмосферу. Вихователі, керівники гуртків та класні керівники працюють над розвитком творчих здібностей учнів. Результативність даної роботи ми усі бачимо під час проведення класних ранків, вечорів, новорічних свят. Результат виховної роботи відображається у моніторингу рівня вихованості учнів.

Для створення сприятливих умов для навчання та виховання дітей з мовленнєвими порушеннями, формування фізично, психічно, духовно здорової, компетентної, соціально адаптованої особистості навчальний заклад свіпрацює із: Міжнародною міжконфесійною місією «Агапе», «Братерство без кордонів», Рівненським міський палацом дітей і молоді, центром тренінгів "Лотос-Інвест", християнським місіонерським товариством милосердя «Гедеон», центром сім’ї, дітей і молоді Здолбунівської райдержадміністрації, Здолбунівським центр зайнятості, МНС та МВС (відділ спеціальної поліції) України, ДСНС. Усі ці заходи спрямовані на формування здорового способу життя, профілактики правопорушень, злочинності та травматизму, профілактика шкідливих звичок, профорієнтаційну допомогу.Представники цих організацій проводили виїзні зустрічі з вихованцями на базі навчального закладу.

Згідно з планом роботи у навчальному закладі проводилась робота з  формування здорового способу життя, попередження травматизму та  спортивно-масова робота.

Учні брали участь в обласному фестивалі художньої самодіяльності «З вірою в майбутнє», виставці декоративно-прикладного мистецтва.

На достатньому рівні самообслуговування дітей, дотримання встановленого режиму, чистоти, порядку і дисципліни.

У школі постійно здійснюється робота із забезпечення змістовного дозвілля учнів, організації діяльності гуртків, спортивних секцій. Успішно працює гурток естрадного співу, драматичний гурток, ляльковий гурток, танцювальний гурток, класні гуртки за інтересами під керівництвом вихователів. З великим задоволенням діти відвідували спортивні секції з волейболу, бейсболу, приймали участь у шкільних спортивних змаганнях.

Активізувалась просвітницька діяльність учнівського самоврядування. Під керівництвом педагогів-наставників працюють комітети учнівського самоврядування. З метою підвищення рівня вихованості та навчальних досягнень у 5-10 класах проводились класні збори з участю дирекції та вчителів-предметників.

Склалась система профілактичної роботи з учнями, налагоджений контроль за відвідуванням уроків.

Соціальним педагогом на високому рівні проводилась робота щодо проведення соціологічних досліджень причин та факторів, що породжують правопорушення, жорстокість та насильство. За потребою проведені корекційні заняття з метою формування безконфліктної поведінки старшокласників. В результаті, порівняно з минулим навчальним роком, значно зменшилась кількість дрібних правопорушень серед учнів. Соціальний педагог постійно цікавиться матеріально-побутовими умовами дітей, підтримує зв'язок зі службами у справах дітей райдержадміністрацій області, збирає документацію на проживання дітей у шкільному гуртожитку, на право дитини залишитися у школі на вихідні дні.

Педагогічні працівники навчального закладу багато уваги приділяли питанням фізичного розвитку вихованців. При активній масовій участі дітей проводились спортивні змагання, турніри, шкільні першості, малі Олімпійські ігри. Як результат – достатня підготовка та готовність дітей до участі у спортивних змаганнях більш високого рівня: участь  в обласній Спартакіаді «Спорт для всіх».

Систематична робота проводиться по запобіганню дитячого  травматизму: 

- викладається  курс  «Основи   здоров’я» у 1-10-х класах;

- проведені години спілкування з протипожежної, радіаційної безпеки,  запобігання травматизму від вибухонебезпечних предметів та випадків утоплення, правил поводження з  електроприладами,  поведінка  в  громадських   місцях;

- протидія булінгу та цькуванню;

- правила поведінки під час карантину задля запобігання захворюваності на вірус СOVID 19.

Питання стану роботи навчального закладу  щодо запобігання  дитячого  травматизму  розглядалося та  аналізувалося  на  нарадах  при  директорові.

Протягом карантинного періоду усі виховні заходи проводились дистанційно. Класні керівники та вихователі постійно проводили роз’яснювальну  роботу з батьками та учнями щодо необхідності дотримання карантинних заходів, проводили моніторинг здоров’я учнів та їх сімей.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається у діяльності педагогічного колективу  як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, Положення про спеціальну школу та Статуту школи, інших чинних нормативних актів, які регламентують роботу закладу з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації спеціальної школи. Наказом по закладу призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності, створено службу з охорони праці, сплановані заходи. Було оновлено інструкції з безпеки життєдіяльності та охорони праці та їх зміст доведено до учнів та працівників школи.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові, педрадах. Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в спеціальній школі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Разом з тим залишаються показники травматизму дітей у побуті. В школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проводиться відповідна робота з педагогічним колективом. 

На початку 2019-2020 навчального року розроблено інструкції з безпеки життєдіяльності для вихованців дошкільних груп, яких до цього часу не було у закладі. Їхній зміст доведено до вихователів дошкільних груп.

 9.   Створення умов для забезпечення прав і свобод учасників  освітнього процесу

Права і обов’язки учасників освітнього  процесу визначені в законах України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, у статтях 53 і 59 Конституції України. Педагогічний колектив школи працює над покращенням умов для забезпечення прав і свобод учасників освітнього процесу. На розв’язання цього питання спрямовано комплекс заходів, спланованих у річному плані роботи.

Слід відмітити значну профілактичну право виховну роботу.

Так, школа взяла участь в акції всесвітньої компанії -  «16 днів без насильства», Всеукраїнській акції - «Увага! Діти на дорозі», участь у Міжнародному конкурсі «Різдвяна мрія».

Постійно проводиться робота щодо запобігання булінгу: на інформаційній дошці оприлюднені відповідні документи, проводяться бесіди, лекції, тренінги, демонструються відеоматеріали, проводиться індивідуальна робота з дітьми з групи ризику, їх батьками.

Створені умови для реалізації права учнів школи на здобуття загальної середньої освіти. Систематично проводиться контроль за станом відвідування занять учнями школи з боку адміністрації, класних керівників, соціального педагога. Ведеться журнал контролю за відвідуванням учнями школи, своєчасно з’ясовуються причини пропусків, про що повідомляються батьки, а за тривалої відсутності без поважних причин надсилається відповідне повідомлення до служби у справах дітей.

З метою профілактики правопорушень в учнівському середовищі проходять місячник права, під час якого проводяться тематичні виховні години, конкурси малюнків, плакатів. Значну роботу проводить Рада профілактики правопорушень, метою якої є попередження бездоглядності дітей, скоєння ними правопорушень.

Практичним психологом і соціальним педагогом  регулярно і ефективно проводяться корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складні життєві умови.

Важливим напрямком роботи є забезпечення соціальної підтримки дітей соціально-вразливих категорій. Проводяться заходи, спрямовані на соціалізацію учнів, які потребують соціальної підтримки, знаходяться під опікою; здійснюється психологічна підтримка дітей та опікунів з метою попередження конфліктних ситуацій у родинах та запобігання шкідливих звичок. Це дає змогу здійснювати контроль навчання таких дітей та вивчати умови їх проживання в сім’ях. Наявні акти обстеження матеріально-побутових умов сімей, де проживають дані діти.

Щороку поновлюються соціальний паспорт навчального закладу, банк даних про сім’ї та дітей. Оформляються списки дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-напівсиріт, дітей, батьки яких були чи є учасниками АТО, дітей-інвалідів, дітей зі статусом чорнобильців, дітей із багатодітних сімей та дітей групи ризику.

Налагоджений зв'язок із службами у справах дітей області, де вони проживають.

Завжди на контролі наявність дозволів ССД на перебування в пансіоні при школі під час вихідних днів дітей, які цього потребують.

100% учнів і вихованців спеціальної школи забезпечено безкоштовним харчуванням, підручниками, медичним обслуговуванням.

 10. Профорієнтаційна робота.

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору  професії. Профорієнтаційна робота у школі здійснюється  під час освітнього процесу: виховання трудових навичок у школярів  під час прибирання  території, розширення  знань про професії на уроках, позакласні заходи, заходи, які проводили Здолбунівська служба зайнятості та Мізоцьке відділення ДСНС в Рівненській області.

11. Співпраця з батьками та громадськістю у навчальному закладі.

Для підвищення педагогічної освіченості батьків у своїй роботі класні керівники використовували  протягом  року такі види роботи: індивідуальні бесіди, батьківські збори, підтримується постійний зв'язок у телефонному режимі, консультації. Тематика питань на батьківських зборах різнопланова: досягнення, поведінка, звіти класних керівників і вихователів груп, рекомендації по запобіганню асоціальної поведінки дітей тощо.

Вихователі дошкільних груп постійно надають фахову психологічну та корекційно-педагогічну допомогу родинам з питань виховання, навчання та розвитку дітей з тяжкими порушеннями мовлення, з метою надання ранньої педагогічної корекції.

Для пропозицій батьків працює скринька – довіри. Взаємодія й співпраця педагогічного колективу з батьками учнів та вихованців закладу, депутатами обласної ради, підприємствами, громадсько-просвітницькими організаціями області позитивно впливає на поліпшення результатів освітнього процесу, рейтингу спеціальної школи.

 

Директор   школи                                                   В.Ткачук